Priča o mezhebskim razlikama u našoj situaciji je opasni avanturizam

Priča o mezhebskim razlikama u našoj situaciji je opasni avanturizam

Pitanje:

Esselamu alejkum!

Moje pitanje je u vezi s nedopuštanjem održavanja dersova u džamijama od strane ljudi koji su islamsko znanje stekli u arapskim zemljama. Zar IZ nije mogla u interesu održavanja jedinstva muslimana dopustiti održavanje predavanja ljudima koji su stekli zavidno islamsko znanje poput recimo Dr. Safeta Kuduzovića, u svim džamijama u BiH, osim u džamiji Kralja Fahda?

 

Odgovor:

Esselamu alejkum!

Ima pojedinaca koji tumače islam, posebno u oblasti fikha i praktičnih propisa, ali i u nekim manje važnim dogmatskim pitanjima, drugačije od tumačenja koje se kontinuirano već više stoljeća naučava kod nas kroz ustanove Islamske zajednice, posebno vjersko-obrazovne (hanefijsko-maturidijska interpretativna tradicija), što unosi nemir među džematlije i potencijalno može voditi razdoru u džematu.

Također, okupljanje i grupisanje na toj osnovi i bezbjednosno se pokazalo problematičnim. Unositi priču o mezhebima i mezhebskim razlikama u našoj situaciji jeste, najblaže rečeno, avanturizam koji je suvišan, pa i opasan u vremenu i prostoru u kojem živimo. Što to prije shvate dotični pojedinci, bolje i po njih i po sve nas.

Nema zapreke da se o različitim gledanjima, posebno onim važnijim, raspravlja u naučnim krugovima i forumima (ne onim putem interneta), ne opterećujući njima vjernike u džamijama, na predavanjima, hutbama i drugim sličnim prigodama. Zbog svega rečenoga, bilo bi neodgovorno u ovakvim okolnostima pustiti tako usmjerene pojedince da rasprave o spomenutim pitanjima i različitim tumačenjima unose u naše džamije i druge prostore u kojima se vjernici okupljaju radi jačanja jedinstva džemata i pronalaska duhovnog mira i okrjepe. Različita tumačenja, na način kako to rade neki pojedinci, ne doprinosi jedinstvu muslimana kod nas, već upravo njihovom razjedinjavanju. A Allah najbolje zna.

(Rijaset.ba, prof.dr.Enes Ljevaković)

© Divithana, 2013