Tajne Poslanikove s.a.w.s. džamije – stupovi

Tajne Poslanikove s.a.w.s. džamije – stupovi

Postoje određeni stupovi u Poslanikovoj s.a.w.s. džamiji u Medini, koji imaju poseban značaj. Elhamdulilah, lokacije ovih stupova su sačuvane do danas. Postavljeni su i znakovi koji navode imena tih stupova, na arapskom poznati kao Ustawaanah.

Mnogi ljudi koji posjećuju Vjerovjesnikov s.a.w.s.  mesdžid su nesvjesni tih stupova ili nisu svjesni historije iza njih, tako da, u ovom članku, ilustirat ćemo položaj svakog stupa i ispričati vam priču iza njih, koja se zbila u vrijeme Poslanika s.a.w.s. Ako ste dovoljno sretni da posjetite Poslanikovu s.a.w.s. džamiju, pokušajte posjetiti ta mjesta. Mulla Ali Qaari piše:

“Ti stupovi džamije, koji su od posebnog  temelja i blagoslovi, trebaju obići posjetitelji  Medine. Tamo bi se trebalo zadržati s dodatnim molitvama i dovama. “

1. Ustuwaanah Hannahannah/Plačljivi stup

ustuwanah-hannanah

Ovaj stup se nalazi iza mihraba Poslanika s.a.w.s, sa njegove desne strane, te je najblagoslovljeniji od svih stupova, jer je to bilo Poslanikovo s.a.w.s. mjesto molitve. Na ovom mjestu je nekada rasla hurma. Poslanik s.a.w.s. je uobičavao da se nasloni na njega dok je držao hutbu.  Kada je napravljen minber, Poslanik s.a.w.s. je na njemu započeo držanje svoje hutbe. Kada se to dogodilo, od drveta se počeo čuti zvuk plača, koji se mogao čuti preko cijele džamije. Poslanik je zatim otišao do stabla, stavio ruku na njega i plač je prestao. On je tada rekao:

“Stablo plače jer je sjećanje na Allaha bilo u njegovoj blizini, a sad kad je izgrađen minber, lišen je tog sjećanja u njegovoj neposrednoj blizini. Da nisam stavio ruku na njega, plakalo bi do Sudnjeg dana. “

Stup koji je postavljen na njegovo mjesto se zove Ustuwanah Hannanah, jer se riječ ‘hannaahanah” koristi za opisivanje deve koja plače.

2. Ustuwaanah A’ishah

ustuwanah-aisha

Ovo mjesto se također naziva Ustuwaanah Muhajireen, jer su muhadžiri (iseljenici iz Meke u Medinu) običavali sjediti u blizini tog mjesta. Poslanik s.a.w.s. je činio dove na ovom mjestu, prije nego se premjestio na Ustuwaanah Hannanah. Također se zove i Ustuwaanah Qur’ah. Razlog za to je da je Aiša r.a. prenijela da je Allahov Poslanik s.a.w.s. rekao:

“U ovoj džamiji postoji takvo mjesto da, da ljudi znaju njegov pravi blagoslov,  oni bi tako hrlili prema njemu, da bi morali održavati ždrijebove (Qur’ah) za mjesto molitve.”

aisha

Ljudi su je molili da pokaže na tačno mjesto, što je ona odbila. Kasnije, nakon što je Abdullah Ibn Zubair r.a. ustrajao, pokazala je na to mjesto. Ono se zove Ustuwaanah A’ishah jer je ona prenijela hadis i pokazala tačno mjesto.

 3. Ustuwaanah Tawbah/Abu Lubabah

ustuwanah-abu-lubabah

Tokom bitke Kurejšija, nakon što su neprijatelji bili okruženi muslimana, opkoljeno pleme je pozvalo Ebu Lubabu r.a. da im kaže šta muslimani planiraju učiniti s njima. Ebu Lubaba je i ranije imao posla s Kurejšijama, a nakon što je vidio njihov plač i jadikovanje, on im je rekao šta muslimani planiraju učiniti.

Nije smio otkriti ništa neprijateljima i shvativši svoju pogrešku, postao je žalostan i nastavio je prema džamiji. Došao je do stabla hurmi i svezao se, govoreći:

“Dokle god mi pokajanje nije prihvaćeno od strane Allaha, neću se odvezati odavde. A Poslanik s.a.w.s. sam mora skinuti moje okove. “

Kada je Poslanik s.a.w.s. to čuo, rekao je:

“Da je došao meni, molio bih za oprost u njegovo ime. Sada je on djelovao na vlastitu inicijativu, pa kako ga mogu odvezati prije trenutka kad saznamo da je njegovo pokajanje prihvaćeno. ”

abu-lubabah-tawbah1

Mnogo dana on je ostao vezan tu bez hrane i vode, osim za vrijeme molitve, kada je morao odgovoriti. Onda jednog jutra, nakon nekoliko dana, dobio je dobru vijest da je njegovo pokajanje prihvaćeno. Drugovi su prenijeli vijest do njega i htjeli ga odvezati, ali je on to odbio, rekavši:

“Dokle god me Poslanik s.a.w.s. ne odveže sa svojim blagoslovljenim rukama, neću dopustiti da bilo ko drugi to učini.”

Kada je Poslanik  s.a.w.s. došao na sabah, odvezao ga je. Stup je nazvan Stup pokajanja ili Ebu Lubaba, jer je to mjesto gdje se on vezao tražeći oprost.

4. Ustuwaanah Sareer

sareer

‘Sareer’ znači mjesto spavanja. Prenosi se da je Poslanik s.a.w.s. ovdje bio u itikafu, te je spavao tu tokom itikafa. Ovdje je stavljana drvena platforma, na kojoj je on spavao.

5. Ustuwaanah Hars/Ali r.a.

‘Hars’ znači gledati ili zaštititi. To je nekad bilo mjesto gdje su neki od ashaba r.a. običavali sjediti dok su budno motrili kao vratari. Alija r.a. je često bio na ovoj dužnosti pa je ovo mjesto često nazivano i Stup Alije.

Kad je sljedeći ajet objavljen, Poslanik s.a.w.s. je rekao svojih ashabima da više nije potrebno da ljudi stražare jer je Allah dž.š. obećao svoju zaštitu.

“..i Allah će te zaštititi od ljudi ..”  (sura Al-Ma’ida, Trpeza, 67. ajet)

6. Ustuwaanah Wufood

ustuwanah-3-pillars

‘Wufood’ znači izaslanstvo, kad god bi delegacija stigla u susret Poslaniku s.a.w.s. u ime svojih plemena, oni bi se susreli na ovom mjestu, gdje im je on nekada dolazio u susret, razgovarao s njima, te poučavao islamu.

7. Ustuwaanah Tahajjud

mihrab-tahajjud-location

Prenosi se da je ovo mjesto gdje se kasno u noći prostirao tepih za Poslanika s.a.w.s. da obavi noćni namaz nakon što bi ljudi otišli. Nekada je tu bila niša koja je ukazivala na Poslanikovo s.a.w.s. mjesto obavljanja noćnog namaza, ali sada je sakriveno policama za knjige, kao što možete vidjeti na slikama. Ove historijske fotografije pokazuju šta je skriveno iza ovih polica:

mihrab-tahajjud-old

mihrab-tahajjud-old-2

8. Ustuwaanah Jibra’eel

To je mjesto koje je melek Džibril obično koristio za ulaz pri posjeti Poslanika s.a.w.s. Danas ne može biti viđeno, obzirom da leži unutar svete sobe Poslanika s.a.w.s.

Ovih osam mjesta su posebna, ali isto tako i cijela džamija i grad Medina. Ne možete zakoračiti, a da ne pomislite da su Poslanik s.a.w.s. ili njegovi ashabi koračili istim tim prostorom prije mnogo godina.

Tu su i stupovi koji ukazuju na granice izvorne džamije kao što je bila u doba Poslanika s.a.w.s. Na vrhu svakog stupa je napisano „ovo je džamija Poslanika s.a.w.s.“

this-is-masjid-of-prophet

Narandžasti krugovi pokazuju neke od stupova nađenih u džamiji:

masjid-nabi-boundary-pillars

masjid-nabi-boundary-pillars-2

© Divithana, 2013